Forretnings-

betingelser

 

Forretningsbetingelser for

Hotel Borgmestergaarden - Middelfart Byferie

Version 1.3-180524-DK

 

Bestilling

Bestilling er bindende for begge parter når Borgmestergaarden har afsendt bekræftelse på bestillingen pr. e-mail eller brev.

 

Værelse/lejlighed er til rådighed fra kl. 15 på ankomstdagen til kl. 10 på afrejsedagen. Tidligere ankomst og/eller senere afrejse kan ofte aftales. Send en e-mail eller ring til os inden ankomst.

 

Ved bestilling skal lejer afgive de nødvendige personlige oplysninger, som kræves af offentlige myndigheder og til hotellets registrering.

Danske lejere skal oplyse fulde navn, stilling, adresse og telefonnummer.

Udenlandske lejere skal oplyse fulde navn, fødselsdato, nationalitet, adresse, telefonnummer, type og nummer på pas eller anden rejselegitimation.

Ved ankomst skal lejer fremvise legitimation og ved underskrift bekræfte oplysningerne.

Dette gælder alle overnatningssteder og det fremgår af Bekendtgørelser nr. 943 af 05.10.2005 og nr. 958 af 21.09.2004.

 

Betaling

Leje af værelser/lejligheder betales forud ved bestillingen med betalings-/kreditkort eller ved bankoverførsel.

 

Fortrydelsesret

Bestilling af hotel- og ferielejligheder er undtaget fra den generelle regel om fortrydelsesret ved køb via telefon og internet, men der er mulighed for afbestilling efter følgende regler:

 

Afbestilling og tilbagebetaling

Bestilling af 1 dobbeltværelse eller 1 suite til 1-2 personer kan afbestilles indtil kl. 23:59 to dage før ankomstdagen og forudbetaling refunderes fuldt ud. Ved afbestilling senere vil 100 procent af den første nat blive opkrævet.

Ved valg af rabatpris for bindende bestilling er der ikke mulighed for tilbagebetaling.

 

For øvrige bestillinger, herunder bestilling til mere end 2 personer og bestilling af lejligheder, kan afbestilling ske indtil 10 dage før ankomstdagen og forudbetaling refunderes med fradrag af 3 % afbestillingsgebyr. Ved senere afbestilling vil den samlede pris for reservationen blive opkrævet.

 

For bestillinger til grupper (3 værelser, suiter eller lejligheder eller flere) kan afbestilling ske indtil 21 dage før ankomstdagen og forudbetaling refunderes med fradrag af 3 % afbestillingsgebyr. Ved senere afbestilling vil den samlede pris for reservationen blive opkrævet. Der kan dog uden omkostninger afbestilles op til 10 % indtil 3 dage før ankomst.

 

NB: Ved bestilling via bookingportaler, f.eks. Booking.com og Hotels.com, gælder deres regler for afbestilling og tilbagebetaling.

 

No show

Hvis lejer udebliver uden afbestilling betales 100 % af reservationen.

 

Force majeure

Bestillinger kan annulleres uden varsel fra Borgmestergaardens side som følge af almindelige force majeure, strejke mv. eller andre forhold som Borgmestergaarden ikke har indflydelse på.

 

Ankomst

Ved ankomst medbringes reservationsnummer og adgangskode – se e-mail bekræftelse på reservation og betaling. Hotellets hovedindgang findes Havnegade 69 i Middelfart. Hvis indgangen er ubemandet ved ankomst, benyttes adgangskoden til at få adgang til bygningen og til check-in/nøgleudlevering.

 

Rengøring/sengelinned/håndklæder

Daglig rengøring under opholdet sørger lejer selv for.

Normal rengøring efter afrejse er inkluderet i lejen.

Sengelinned og håndklæder samt udskiftning 1 gang ugentligt er ligeledes inkluderet.

Der kan bestilles ekstra rengøring samt skift af håndklæder og sengelinned mod betaling.

 

Skader

Lejer hæfter for lejligheden, inventar, udstyr mv.

Ved bestilling og betaling accepterer lejer at hæfte for eventuelle mangler eller skader på bygning, inventar, udstyr mv. opstået under opholdet samt eventuelle udgifter til ekstraordinær rengøring.

Eventuelle fejl og mangler eller uheld opstået under opholdet skal snarest muligt meddeles til Borgmestergaarden.

 

Under opholdet

Der må ikke overnatte flere personer i værelser/lejligheder end oplyst ved bestillingen. Får lejer overnattende gæst(er), skal dette meddeles Borgmestergaarden og eventuel tillæg til prisen afregnes. Lejemålet er personligt - overdragelse uden aftale med Borgmestergaarden medfører automatisk annullering af lejemålet uden refusion.

 

Rygepolitik

Borgmestergaarden er allergivenligt område. Rygning i bygningerne er ikke tilladt. Overtrædes denne bestemmelse hæfter lejer for ekstra rengøring af værelset/lejligheden, herunder gardinvask, rensning af møbelstoffer og tæpper mv. Det er tilladt at ryge udendørs.

 

Husdyr er ikke tilladt.

 

Personoplysninger

Ved bestilling (direkte eller via en booking portal) oplyser gæsten informationer om sig selv, som navn, adresse, e-mail og telefonnummer, der er nødvendige for reservationen og for at vi kan sende bekræftelse og informere om ankomst og ophold. Borgmestergaarden udfører al håndtering af personlige data i overensstemmelse med gældende lovgivning. Nogle af disse oplysninger falder ind under begrebet persondata omfattet af den nye EU-persondataforordning gældende fra den 25. maj 2018. De væsentligste ændringer i persondataforordningen er retten til at anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af personoplysninger eller at modsætte sig behandlingen af personoplysninger og få behandlingen af personoplysninger begrænset (det kan dog medføre begrænsninger i muligheden for at gennemføre et ophold). Såfremt behandlingen af personoplysninger er baseret på samtykke, er der yderligere ret til at tilbagekalde samtykket til enhver tid. Tilbagekaldelse vil ikke have betydning for lovligheden af behandlingen foretaget inden tilbagekaldelsen. Betalingsoplysninger slettes efter afrejse, når det økonomiske mellemværende er endeligt afsluttet. Relevante oplysninger i vores besiddelse videregives ikke til andre end evt. til offentlige myndigheder og kun efter love og regler herom. Ved tilmelding til vores nyhedsservice bruges navn og e-mail til at sende nyheder og gode tilbud. Der er mulighed for nemt at afmelde modtagelse af nyhedsbreve ved at anvende linket i bunden af nyhedsbrevene.

 

Trykfejl

Borgmestergaarden tager forbehold for eventuelle trykfejl på hjemmesiden.

 

Reklamationer

Ved mangler eller fejl bedes lejer give meddelelse til Borgmestergaarden hurtigst muligt, så forholdet kan bringes i orden.

 

Ankenævn

Opnås ikke enighed om behandling af en lejers reklamation til Borgmestergaarden, kan lejer klage til

Ankenævnet for hotel, restaurant og turisme, Slotsholmsgade, 1217 København K,

Ankenævnet er et privat ankenævn etableret af HORESTA og forbrugerrådet og godkendt af Forbrugerklagenævnet.

 

HORESTA Garantifond

Lejere i Borgmestergaarden er sikret for berettigede erstatningskrav gennem HORESTAs garantifond.

 

Kontakt til Borgmestergaarden

Meddelelser til Borgmestergaarden kan udover til postadressen ske

på tlf.: 9320 5500,

e-mail: hotelborgmestergaarden.dk

eller ved at lægge en besked i postkassen i Havnegade 69.

 

Borgmestergaarden ApS, CVR-nr. 2749 6326

Hotel Borgmestergaarden – Middelfart Byferie

Havnegade 69

5500 Middelfart